Henkelovi rezultati prodaje i prihoda dostigli rekordan nivo

Bez autora
Mar 07 2013

Protekla 2012. godina je za Henkel bila najuspešnija do sada. Ostvareni su odlični rezultati na izuzetno nestabilnom i konkurentnom tržišnom okruženju i, na taj način, ispunili su se i čak prevazišli finansijski ciljevi. Sva tri poslovna sektora su ostvarila rast profita uz porast tržišnog udela na svojim tržištima, a istovremeno su ostvareni ambiciozni finansijski ciljevi koje su postavljeni 2008. godine, za period do 2012. godine. Henkelova prodaja u 2012. godini je iznosila 16,510 milijardi evra, što predstavlja rast od 5,8 posto u odnosu na prethodnu godinu. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit je povećan na 2,335 milijardi evra, što predstavlja rast od 15,1 posto. Uprkos višim cenama na tržištu nabavki, korigovan prihod od prodaje (korigovana EBIT marža) je značajno povećan za 1,1 procentnih poena, sa 13 na 14,1 posto.

Henkelovi rezultati prodaje i prihoda dostigli rekordan nivoProtekla 2012. godina je za Henkel bila najuspešnija do sada. Ostvareni su odlični rezultati na izuzetno nestabilnom i konkurentnom tržišnom okruženju i, na taj način, ispunili su se i čak prevazišli finansijski ciljevi.

Sva tri poslovna sektora su ostvarila rast profita uz porast tržišnog udela na svojim tržištima, a istovremeno su ostvareni ambiciozni finansijski ciljevi koje su postavljeni 2008. godine, za period do 2012. godine, izjavio je Kasper Rorsted, izvršni direktor kompanije Henkel.

Henkelova prodaja u 2012. godini je iznosila 16,510 milijardi evra, što predstavlja rast od 5,8 posto u odnosu na prethodnu godinu. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit je povećan na 2,335 milijardi evra, što predstavlja rast od 15,1 posto. Uprkos višim cenama na tržištu nabavki, korigovan prihod od prodaje (korigovana EBIT marža) je značajno povećan za 1,1 procentnih poena, sa 13 na 14,1 posto. Neto dug je smanjen na 85 miliona evra od 31. decembra 2012. godine, a koji je u istom periodu prethodne godine iznosio 1,392 milijardi evra. Kao rezultat smanjenja neto duga i nižih kamata, finansijski rezultat kompanije se popravio za 14 miliona evra, na 141 milion evra.

Sva tri poslovna sektora doprinela su porastu organske prodaje i dodatno uvećala tržišne udele na relevantnim tržištima. Sektor Detergenti i kućna hemija zabeležio je rast organske prodaje od 4,7 posto, rast organske prodaje u sektoru Beauty care iznosio je 3,1 posto, dok je sektor Adhezivi tehnologije zabeležio organski rast od oko 3,6 odsto.

Prodaja u Istočnoj Evropi je porasla za 6,2 posto na 2,986 milijardi evra, dok je organski rast od 6 posto bio potpomognut prvenstveno poslovanjem u Turskoj i Rusiji. Zabeležena prodaja na tržištima u razvoju u Istočnoj Evropi, Africi, Bliskom Istoku, Južnoj Americi i Aziji (osim Japana) porasla je za 9,3 posto na 7,115 milijardi evra u datom periodu.

Henkel za centralnu i istočnu Evropu (Henkel CEE) u 2012. godini je po prvi put prešao granicu od 3 milijarde evra u prodaji. Rast prodaje u regionu je iznosio 7,4 posto u lokalnoj valuti, dok je prihod porastao 25 puta od ulaska kompanije na tržište Istočne Evrope. U protekloj godini, Henkel CEE je zaposlio 9.200 ljudi, a najveće stope rasta zabeležene su u Rumuniji, Rusiji i u Srbiji, kao i u sektoru detergenata i sredstava za čišćenje u Turskoj.

Predviđanje prodaje i profita za 2013. godinu

Snažna dinamičnost i velika nestabilnost na našim tržištima će se nastaviti. Henkel je dobro pozicioniran i dodatno će biti pojednostavljene i unapređene procedure kako bi se odgovorilo na promene brže od konkurenata. Očekuje se da rast organske prodaje u čitavoj fiskalnoj godini bude između 3 i 5 posto. Takođe, Henkel očekuje rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) od oko 14,5 posto, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od najmanje 10 posto, rekao je Rorsted.

Ovaj dokument sadrži predviđanja koja su zasnovane na trenutnim procenama i pretpostavkama donetim od strane menadžmenta kompanije Henkel AG & Co. KGaA. Ova predviđanja su okarakterisana upotrebom izraza kao što su očekivati, nameravati, planirati, predviđati, pretpostavljati, verovati, proceniti, očekivati itd. Takve izjave ni u kom pogledu ne treba prihvatati kao garanciju da će se ta očekivanja ispuniti. Budući učinak i zaista postignuti rezultati od stane Henkel AG & Co. KGaA kompanije i svih njenih delova zavise od brojnih rizika i neizvesnosti te se stoga mogu materijalno razlikovati od predviđanja. Mnogi od ovih faktora su van Henkelove kontrole i ne mogu se unapred precizno odrediti, kao što su buduća ekonomsko okruženje i potezi konkurencije i ostalih aktera na tržištu. Henkel ne planira niti trenutno osvežava neka predviđanja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik